Dia Mundial da Biodiversidade

22 de Maio é o Dia Mundial da Biodiversidade ou Dia Internacional da Diversidade Biológica.

Blue_Linckia_Starfish

O objectivo é promover assuntos relacionados com a biodiversidade, celebrar a vida, e defender a variedade de vida existente na Terra – o único planeta, que se saiba, com vida.

• Dinis Ribeiro on 21/05/2015 at 09:23

Sugestão:

A handful of Bronze-Age men could have fathered two thirds of Europeans

For such a large and culturally diverse place, Europe has surprisingly little genetic variety. Learning how and when the modern gene-pool came together has been a long journey. But thanks to new technological advances a picture is slowly coming together of repeated colonisation by peoples from the east with more efficient lifestyles.

In a new study, we have added a piece to the puzzle: the Y chromosomes of the majority of European men can be traced back to just three individuals living between 3,500 and 7,300 years ago. How their lineages came to dominate Europe makes for interesting speculation. One possibility could be that their DNA rode across Europe on a wave of new culture brought by nomadic people from the Steppe known as the Yamnaya.

The new technology of “Next-Generation Sequencing” allowed us to identify many mutations and to make a more accurate and detailed tree than ever before.

Figure 1 shows such a tree generated using our European samples. <——————————-

• Renato Romão on 24/05/2014 at 13:54

Reflexão – Num só planeta uma imensa biodiversidade, para (onde presume-se) teve origem no mesmo “ponto” (organismo unicelular – Procariontes). Se aplicarmos a mesma “ordem/padrão”, o universo também teve origem num só “ponto”. Tudo parte de um todo.

No entanto, existe a Quiralidade. 😉

A biodeversidade é um padrão universal. Apenas conhecemos a existente na Terra, é natural que exista em igual modo espalhado pelo universo.

1. mesmo que ouvesse outras vidas suponho que ninguem tenha interesse em conhecer este 😀